SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Gimonäs Umeå IF

Ny fördelning av matcher Innebandy 2015
2024-11-13 20:22

Hej!

 

Tyvärr så har Vindeln blivit tvungna att lämna serien vi spelar i.

Detta innebär att  4 färger tappar 1 match samtidigt som grön tappar 2 och gul inte tappar någon.

 

Vi flyttar därför grön till den match gul skulle ha spelat 25 03 29, Då har alla tappat 1 match.

 

Viktor och Jason plockar vi in vid något tillfälle då vi är för få för att kompensera den bonusmatch de tappar.

 

Superskoj att det är stort intresse för extramatcher!

Fortsätt svara så fördelar vi tiderna jämnt sett till hela säsongen.

 

De som nu inte behöver bemanna sitt arbetspass den 14/12 får ladda för arbete på någon av våra sammarbetsmatcher istället :)
Sarg: Wilmer, Nils B
Sekretariat: Lennox, Alfred

 

Uppdaterat Schema finns även under fliken dokument.

 

Schema för matcher 24/25
2024-10-18 15:11

Hej!

 

Nu närmar det sig säsongspremiär, taggade till tänderna!

 

Vi kommer som grund att kalla 11 killar till respektive match.  Ni kan här se vilka helger barnet (färgen) skall spela. Fördelningen finns även under fliken dokument här på hemsidan.

 

För laget planering så önskar vi att ni svarar på kallelserna så snart ni kan.

Sen frånvaro vid sjukdom eller likande meddelas direkt till någon av ledarna.

 

 

 

Vi kommer att spela 16 matcher, varav 8 hemma. Till hemmamatcherna behöver vi hjälp med sargbygge (2 personer) och sekretariat (2 personer). Vi har gjort ett schema för er föräldrar. Om det är så att ni inte har möjlighet att sitta i sekretariatet eller bygga sarg ansvarar ni för att byta mellan varandra.

Sekretariatet (en tidtagare och en protokollförare)
2x20 rullande tid

Klockan stoppas på mål, utvisning och domarens signal.

Vi protokollför inte vilka spelare som gör mål utan bara resultatet.

Domarna är oftare yngre och ni som sitter i sekretariatet är en stöttning även för dem, om ledare skulle uttrycka sig olämpligt.

 

 

Längre ner ser ni våra hemmamatcher och när ni har en uppgift. Då försäljningen blev lyckad tänker vi initialt att vi inte har någon fikaförsäljning i år. Vi vill dock flagga för att vi är ansvariga att bemanna kafeterian i Carlslundshallen under vecka 5. Just nu ligger det matcher fredag, lördag och söndag. Det kan komma att ändras. Information och schema inför den veckan kommer så småningom.

 

Snart bara en vecka kvar till första matchen! Allt gott!

Laget deltar även i seriespel tillsammans med Tomtebogård 2015 för de som vill spela lite extra matcher under säsongen mer info kommer i separat utskick.

 

Med vänlig hälsning

Ledarna

 

26/10 Midgårdshallen

Sarg: Alexander, William

Sekretariat: Otto, Viggo

 

16/11 Midgårshallen

Sarg: Eitan, Folke

Sekretariat: Colin, Lo

 

30/11 Carlslund

Sarg: Jason, Valter

Sekretariat: Nils L, Henning

 

14/12 Carslund

Sarg: Wilmer, Nils B

Sekretariat: Lennox, Alfred

 

11/1 Midgårdshallen

Sarg: William, Lo

Sekretariat: Alexander, Colin

 

25/1 Carlslund

Sarg: Nils B, Lennox

Sekretariat: Wilmer, Nils

 

23/2 Carlslund

Sarg: Nils, Viggo
Sekretariat: Jason, Alfred

 

29/3 Carlslund

Sarg: Valter, Otto

Sekretariat: Nils L, Folke

Innebandy 24/25
2024-09-17 21:59

Äntligen närmar det sig säsongens första innebandyträning!

 

Vi är så glada att så många av killarna vill fortsätta och i år har vi också fått tillskott av två nya killar till laget vilket är väldigt roligt! I dagsläget har vi 20 härliga killar att träna.

 

Den 30 september har vi den första träningen och våra dagar och träningstider är följande:

Måndagar 18–19 Carlshöjdsskolan (samling 15 min innan träning)

Torsdag 16-17 Carlslundshallen (samling 15 min innan träning)

 

Precis som föregående år så är det Joakim, Alexander och Tobbe som är tränare och Cecilia och Sara som är lagledare. I år behöver vi dock förstärkning av en ny kassör till laget. Meddela någon av oss ansvariga ditt intresse!

 

Nytt för i år är att vi kommer att spela seriespel som börjar i slutet av oktober. För killarna innebär det att vi spelar enskilda matcher och alla barn kommer därför inte att kallas till alla matcher. Viktigt att understryka är att barnen kommer att kallas till lika många matcher!

 

I all välmening vill vi skicka med en extra uppmaning till er föräldrar angående träningen kl 1600 på Carlslund. Flertalet av våra killar kommer säkert ta sig själva till träningen, så prata med ert barn om att se sig extra för vid övergångsstället på Tomtebovägen på väg till hallen!

 

I dagsläget har vi inte fått någon information om kioskuppdrag i Sjöfruhallen/ Carlslundshallen eller egen fikaförsäljning vid våra egna matcher. Vi återkommer med information!

 

En fråga som uppkommit är om killarna skulle kunna köpa gemensamma lagkläder från Guif, dels för att träna i men också som matchtröja. Vi vill därför efterfråga om det finns några föräldrar som vill lägga in sponsring till dessa plagg? Vi tänker en vit träningströja/matchtröja samt en överdragströja ½ zip. Om vi får in sponsring kan vi trycka företagslogga på tröjorna och då blir också kostnaden/familj mycket lägre.

 

Slutligen vill vi tacka för att ni alla kämpar på med försäljningen till Ullmax! Glöm inte att lägga in er beställning via lagets hemsida på Ullmax. Det är sista veckan som vi säljer….

 

P.S Save the date! Vi avslutar denna säsong stort med att spela Umecupen 4-6 april!

 

På återseende i en gympahall i höst!

/Hälsningar Ledarna

Försäljning September
2024-09-02 22:44

Hej på er!

 

Snart är innebandysäsongen här och vi hoppas att ni är laddade!

 

Denna säsong behöver vi hjälpas åt med att fylla på vår lagkassa! Under september kommer vi därför försöka dryga ut lagkassan med att sälja Ullmax, försäljning pågår till 22 september.

 

Riktmärke är att varje spelare säljer för 2150 kronor (eller gärna mer!). Katalog och säljblad finns att hämta hemma hos Viktor på Sjöråvägen 29. Försäljningen kan genomföras via dörrknackning och/eller en unik länk som kopplas till spelare och laget. Det är inte aktuellt att betala sig fri från detta laguppdrag.

 

Ullmax har ett stort utbud av underställ och strumpor, men också mössor, pannband, ryggsäck och filtsulor. Produkterna är av god kvalitet och tillverkade för en aktiv fritid. Det är också en försäljning med god förtjänst och relativt lätt att sälja.

 

Detta gör vi tillsammans redan nu för att kunna ha en stabil lagkassa, men också kunna betala eventuella cupavgifter, kommande serieavgifter (5000 kr/lag from hösten 2025) samt lite extra pengar för en trevlig lagaktivitet. Vår förhoppning med en lyckosam försäljning är också att vi inte behöver sälja något nästa år! Vi hoppas därför att alla hjälps åt och göra sitt bästa.

 

Information om säsongens upplägg (träningar och matchsspel) kommer under nästa vecka.

 

Så här gör du för att ansluta till en webshop på ullmax.

  1. Gå in på ullmax.se
  2. Gå in på på: Starta försäljning.
    ”Är du en ny säljare i redan aktiv grupp – Klicka då här”
  3. Skapa ett nytt säljarkonto
    Ange gruppkod: 812 696
  4. Namn på (förslagsvis) ditt barn och din mailadress och mobilnummer
    Godkänns policy och ”skapa konto
  5. Börja sälja!

Tips är att använda ex sociala medier för att sprida webshopen. Det fungerar väldigt bra!

 

Om ni stöter på patrull, hör av er till Sara (070-303 20 96) så lägger hon in er manuellt.

Lycka till!

/Lagledarna Cecilia & Sara

 

Information inför innebandysäsongen!
2023-10-16 17:47

Hejsan!


Vi vill välkomna alla barn och föräldrar till säsongens innebandy. Barnen har redan haft tre träningar och vi ledare tycker att det varit bra stämning och peppade barn!
Vi som är ledare för laget är: Joakim Jarmland (Olofs pappa), Alexander Sedenborg (Charlies pappa) och Torbjörn Christensen (Viktors pappa). Lagledare: Sara Edenor (Viktors mamma) & Cecilia Öberg (Williams mamma).

Information om kommande säsong:
• Prova på målvakt: De barn som anmält intresse kommer att få prova på att stå på träningarna. Vi vill påminna er föräldrar om att det är extra viktigt att vara i tid när ditt barn ska vara målvakt. Detta för att hinna ta på målvaktsutrustning tills träningen startar!

• Då vi inte har någon lagkassa ännu undrar vi om det finns någon som har målvaktshandskar att låna ut denna säsong? Hör i isåfall av er till någon av oss ansvariga.

• Eftersom vi endast är tre innebandytränare så kommer vi med stor sannolikhet behöva stöttning från er föräldrar vid vissa enstaka träningar. Om behov uppstår kommer det att framgå i kallelsen och vi är då tacksamma om ni kan ställa upp!

• Säsongens matcher är fördelade som sammandrag. Vi kommer att anordna ett sammandrag och vid detta tillfälle är tanken att vi kommer att ansvara för fikaförsäljning. Pengarna för försäljningen kommer att användas till att anordna en avslutning för barnen när säsongen är över. I övrigt planeras ingen försäljning och vi har inte heller något ansvarsområde för GUIFs räkning.
Mer info om ansvarsområden (bakning och fikaförsäljning) vid sammandrag kommer efter årsskiftet.

Boka in följande datum för sammandrag i er kalender redan nu!
5 November i Vännäs.
2 december i Umeå Energi Arena.
13 januari i Sävar.
21 januari Musköten, Umedalen.
10 februari Bräntbergsskolan- vi anordnar detta sammandrag!
24 mars Hörnefors.

Om ni har några frågor är ni välkomna att ta kontakt med någon av oss som är ansvariga!
//Ledarna och lagledarna

 
Sponsorer